De ce noi suntem „Buburuza”? Fiindcă buburuzele sunt cele mai iubite insecte, şi nimeni nu poate spune că nu a ţinut în mână o buburuză iar aceasta să nu îl fi fermecat cu gingăşia ei.
Şi ce poate să simbolizeze mai bine grădiniţa noastră plină de copii, decât o buburuză neastâmpărată? Aşa-i vedem noi pe copiii grădiniţei noastre: delicaţi, sprinteni, neobosiţi, unici precum această mică insectă… doar când obosesc îşi odihnesc aripile pe o „frunză”. În rest… zboară scăldaţi în razele de soare fluturându-şi neosteniţi aripioarele, zburând sus, tot mai sus…
Grădiniţa “Buburuza” este regatul copilăriei, zâmbetelor şi prieteniei, locul unde fiecare vis îşi are rădăcina, precum şi „şcoala” omului de azi pentru lumea de mâine.
Grădinița “Buburuza” este “O grădiniţă deschisă, prietenoasă, flexibilă” o lume mai mare decât acasă în care primează dragostea şi binele copilului. “
Grădinița “Buburuza” este “A doua mea casă, bucurie și împlinire sufletească.“
Grădinița “Buburuza” este tărâmul magic al începuturilor fericite, este paradisul pierdut, locul în care copilul plutește în fantastic şi este călăuzit către cele mai uimitoare lucruri. Lăsăm, așadar, flacăra interioară a fiecărui copil să ardă în ritmul propriu.
Viziunea:
Grădinița va fi recunoscută ca o instituție de învățământ preșcolar de prestigiu care acordă un interes ridicat nevoilor copiilor, părinților, dar și comunității și care urmărește dezvoltarea mediului educațional și aducerea de beneficii pe termen lung învățământului.
Instituția va reuși să se diferențieze dintre cele asemănătoare printr-un cadru educațional performant și creativ, o colaborare susținută cu părinții și comunitatea locală, promovarea egalității de șanse în educație și printr-un management eficient adaptat nevoilor în schimbare ale comunității.
Educația poate fi comparată cu arta, educatoarele fiind cele care ,,modelează, pictează, desenează” sufletele și mințile copiilor printr-un echilibru perfect care se încheagă între blândețe și tact pedagogic. Prin această ,,artă” se fundamentează valorile de bază necesare integrării copiilor în societate, valori care sunt formate printr-un ansamblu de competențe socio-emoționale, pe care educatoarea le valorifică prin intermediul activităților propuse pe parcursul unei zile în grădiniță.
Grădiniţa “Buburuza“ oferă un mediu educațional propice dezvoltarii copiilor din punct de vedere intelectual, emoţional, cultural şi spiritual în care copilul să crească și să devină curajos, să se bucure alături de colegi și să devină încrezători în forțele proprii.
Așadar… COPILE, CREȘTE…BUCURĂ-TE…ÎNVAȚĂ !!!
Motto: “Educația nu este pregătirea pentru viața. Este însăși viața. “( John Dewey)
Misiunea:
Grădinița își propune crearea un cadru educațional performant , care să contribuie în mod eficient la dezvoltarea intelectuală a preșcolarilor, oferind diverse oportunități care favorizează integrarea și adaptarea copiilor în activitatea școlară viitoare și în societate.
Bazată pe valori precum colaborare, performanță, creativitate și egalitate, activitatea grădiniței va urmări constant îmbunătățirea mediului educațional pe care aceasta îl oferă, valorificarea potenţialului fiecărui copil, precum şi stimularea curiozității și a creativității, a independenţei și a responsabilitatii.
Recunoaștem că toți membrii comunității noastre, inclusiv copiii, familiile și cadrele didactice, au drepturi, iar toate interacțiunile ar trebui să includă respectul. Încrederea stă la baza tuturor relațiilor pozitive și este o parte integrantă a relațiilor care sunt încurajate la Grădinița cu P.P. „Buburuza” Cluj-Napoca. Noțiunea de compasiune este un cuvânt care ne ajută să înțelegem, să arătăm empatie și să ne transformăm. Toate aceste valori care lucrează împreună oferă un mediu bogat pentru cultivarea relațiilor puternice de prietenie, care sunt piatra de temelie a unei educaţii de calitate a copiilor preșcolari.
Întreg personalul prin interacţiunea cu mediul social, cultural şi economic va asigura dezvoltarea normală şi deplină a copilului preşcolar, valorificând potenţialul fizic şi psihic al fiecăruia, ţinând seama de ritmul propriu al copilului, de nevoile sale afective şi de activitatea sa fundamentală – jocul;
Educatoarele vor contribui la îmbogăţirea capacităţii copilului preşcolar de a intra în relaţie cu ceilalţi copii şi cu adulţii, de a interacţiona cu mediul, de a-l cunoaşte şi stăpâni prin explorări, exerciţii, încercări, experimentări;
Întreg personalul va crea condiţii pentru descoperirea de către fiecare copil a propriei identităţi şi formarea unei imagini de sine pozitive;
Educatoarele vor sprijini copilul preşcolar în dobândirea de cunoştinţe, capacităţi şi atitudini necesare activităţii viitoare în şcoală, precum şi vieţii sale ulterioare în societate.
Întreg personalul va avea în vedere evoluţia specific individuală a fiecărui copil şi va oferi sprijin educaţional, în fiecare etapă a dezvoltării sale.
Procesul de învăţare va fi unul adaptat nivelului de grupă , în care copilul învaţă o serie de lucruri noi, stabilindu-şi singur sau, uneori, împreună cu educatoarea atât subiectul învăţării cât şi limita.
Sloganul grădiniţei noastre este „Împreună pentru copiii noştri”.